Leveranser

Här går vi igenom de olika leveransalternativ som finns samt vad som gäller kring leveranstider. Har du frågor, tveka inte att kontakta oss så svarar vi snabbt.

Leveranstider

Leveranstiden står angiven för respektive produkt och räknas från godkänt korrektur om inte annat överenskommits. Beställs flera produkter samtidigt som har olika leveranstider kommer samtliga produkter levereras enligt den produkt som har längst leveranstid. Leveransdatum anges också tydligt i Kassan. Angivna leveranstider gäller till orter dit DHL levererar på en dag från Stockholm. För övriga orter tillkommer den extra tid som DHL tar på sig att leverera. Expressproduktion & leverans kan i de flesta fall erbjudas. För detta tillkommer expresskostnad. Om försändelse går i retur pga felaktiga adressuppgifter eller liknande debiteras returfrakt. Vi ansvarar ej för ev. leveransförsening som beror på att speditören inte håller sin vanliga leveranstid.

DHL Paket

(Endast till Företagsadresser)

Detta är tjänsten vi använder när vi skickar till företagsadresser. Till de flesta orter sker leverans på en arbetsdag. DHL levererar fram till din dörr med denna tjänst. Leverans sker mellan 08-17 på vardagar. Denna tjänst kan inte bokas till privatadresser.

DHL Service Point

(Privatadresser)

Detta är tjänsten vi använder när vi skickar till privatpersoner. Man blir då aviserad via SMS när paketet går att hämta ut på vald Service Point, oftast den som är närmast den adress du angivit vid beställning. Sändningar med DHL Service Point tar till de flesta orter två arbetsdagar.

Bring Express Bud (inom Stockholm tätort)

Leverans sker samma dag som transporten bokas. Som standard bokas dagsbud med villkoret leverans under dagen. Önskas tidsbestämd leverans fixar vi självklart det också. Det medför dock en extrakostnad beroende på hur snabbt det ska gå, leveransadress samt storlek på sändningen.

Upphämtning

Vill man så går det jättebra att välja “Upphämtning” som leveransalternativ när man lägger sin order. Då hör vi av oss så snart produkterna är färdiga och redo att hämtas hos oss på Sveavägen 83 i Vasastan i Stockholm. På så sätt kan du oftast kapa minst en dag på totala leveranstiden.

Att tänka på

Se till att adressen du anger vid beställningstillfället är bemannad vardagar mellan 8-17. Finns det tider då adressen ej är bemannad behöver vi få veta det i samband med beställningen. Speditören får inte lämna gods utan en påskrift och är ingen på plats för att skriva under tas godset tillbaka till terminalen. Ska ny utkörning bokas tillkommer en kostnad på 180 kr som du som kund får betala. Se även till att du fått alla kollin när du skriver under att du mottagit sändningen. På fraktlapparna som sitter på respektive kartong står det totala antalet kollin som är i sändningen.

Leveransförsening

Vi ansvarar ej för förseningar som beror på omständigheter vi inte kan påverka, t.ex. speditör som ej håller standard leveranstid samt händelser upptagna inom force majeure. Förseningar som beror på inre omständigheter såsom hanterings- och produktionstid hanteras enligt följande:

Ordrar lagda med standard leveranstid:

1-5 arbetsdagars försening: 10% avdrag på ordervärdet av försenad produkt.
6-10 arbetsdagars försening: 15% avdrag på ordervärdet av försenad produkt.
11-15 arbetsdagars försening: 20% avdrag på ordervärdet av försenad produkt.
15+ arbetsdagars försening: 30% avdrag på ordervärdet av försenad produkt eller möjlighet att makulera ordern av försenad produkt.

Ordrar lagda med tillvalen express eller express plus:

1-5 arbetsdagars försening: Expressavgift stryks.
6-10 arbetsdagars försening: Expressavgift stryks samt 15% avdrag på ordervärdet av försenad produkt.
11-15 arbetsdagars försening: Expressavgift stryks samt 20% avdrag på ordervärdet av försenad produkt.
15+ arbetsdagars försening: Expressavgift stryks samt 30% avdrag på ordervärdet av försenad produkt eller möjlighet att makulera ordern av försenad produkt.