Returer & Reklamationer

Det kan så klart hända att något gått snett med din beställning och blivit fel. Det är lyckligtvis inte ofta, men helt felfria är vi tyvärr inte.
OM något blivit fel, kontakta alltid oss innan du returnerar en vara. Inga returer tas emot innan en reklamation godkänts.
Reklamation ska ske inom 5 arbetsdagar (1 vecka) efter leverans för att kunna anses som giltig. Se därför till att alltid kontrollera din leverans så snart du fått den. Är det något som inte stämmer, ta kontakt med den person hos oss som hjälpt dig med beställningen så gör vi allt vi kan för att lösa det.


Reklamationsärenden som godkänns

  • Uppenbara fel på levererad produkt (ej transportskada): Om en produkt du fått är trasig eller på annat sätt inte håller måttet enligt vad som står i produkttexterna här på webbshopen har du rätt att reklamera den. Reklamation kan endast ske på del av leverans som är defekt. Har vi t.ex. levererat 500 enheter av en produkt och 2 st är defekta innebär det att dessa 2 enheter kan reklameras, ej övriga 498. Samma sak gäller produkter som består av flera delar, reklamation kan endast ske på den del som är defekt. Innan en reklamation godkänns förbehåller vi oss rätten att, om möjligt, kunna laga produkten eller på annat sätt se till så att den uppfyller samtliga angivna specifikationer. Finns ej möjlighet att "rätta till" produkten godkänns reklamation.
  • Försenade leveranser. Se "Leveranser" för mer information om ersättning vid leveransförsening.

Reklamationsärenden som INTE godkänns

  • Felbeställningar. Har fel produkt, fel färg, fel antal, fel storlek eller fel tryck beställts godkänns inte reklamation. De produkter vi levererar är till största del helt kundanpassade och kan ej återtas och säljas på nytt.
  • Orimliga förväntningar. Beställs t.ex. en penna som kostar 2 kr kan den inte förväntas fungera, se ut som eller hålla lika länge som en penna för 50 kr.
  • Försenad leverans som beror på att vi fått felaktiga adressuppgifter eller att ingen varit på plats vid leveransförsök. Försenad leverans som beror på försenat godkännande av tryckkorrektur eller orderbekräftelse. Försenad leverans som beror på utebliven betalning.